Železniční 25 kilometrový tunel mezi Prahou a Berounem se vrací do hry

Centrální komise ministerstva dopravy schválila studii proveditelnosti připravované trati z Prahy do Berouna, jejíž podstatná část má vést tunelem pod Českým krasem. Sloužila by zejména pro dálkové a expresní linky směrem na Norimberk a další železniční uzly západní Evropy. Maximální rychlost na ní by měla být 200 kilometrů v hodině. Stávající trasu v okolí Berounky by Správa železniční dopravní cesty využila především pro posílení regionální dopravy. Výstavba by mohla začít v roce 2028, ale víme, jak to v současné době s plánovanými termíny je.
„Vysoké náklady projektu se od jeho počátku v dnešním kontextu PID (Pražská integrovaná doprava) nezdají již tak nedostižné. Termín výstavby se původně pohyboval v letech 2035 – 2040, ale nyní se přichází s termínem podstatně dřívějším. Hlavní přínos vidím v rámci posílení příměstské dopravy a následné úlevě stávající tratím (přes Rudnou a přes Karlštejn), které jsou již dnes na hranici kapacity. Toto přesně zapadá do právě chystaného projektu tzv. chytrého města „Beroun – vize 2040″. Zatím ale příliš nehýřím optimismem, protože všichni víme, jak to s podobnými projekty v České republice často bývá. Jak se říká – papír snese všechno, ale realita bývá ve skutečnosti často velmi odlišná,“ říká berounský místostarosta ze Nezávislé Berouňáky Dušan Tomčo.